בינה מלאכותית במקום יצירתיות ?

בינה מלאכותית היא העתיד של חשיבה יצירתית עם כלים אוטומטיים ואינסוף מידע נגיש וחיבורים. אנשי השיווק ומקצועות היצירה צריכים לחבק את הכלי של בינה מלאכותית ולהכניסו לארגז הכלים היום יומי שלהם. עולם היברידי של אדם ומכונה.
2

דק׳ קריאה

איך עולם השיווק צריך לקבל את הבינה המלאכותית

אנשי השיווק ומקצועות היצירה צריכים לחבק את הכלי של בינה מלאכותית ולהשתמש בבינה מלאכותית כדי לעלות מדרגה בחשיבה היצירתית, בחיבורים הלא שגרתיים. להיות הראשונים לאמץ את החדשנות לתוך מכלול הכלים היצירתיים.

אז למה הבינה מלאכותית מאיימת דווקא על המקצועות היצירתיים, הקראטיביים אלה שחשבנו בעבר שהם מוגנים מהשינויים, כי יצירתיות לא ניתנת להעתקה ?
אם בעבר תפישת העולם הייתה שבינה מלאכותית תייתר משוק העבודה את המקצועות הבסיסים כמו נהגים, לוגיסטיקה וניקיון.

היום, אנחנו רואים דווקא מצב הפוך. נהיגה אוטונומית ופעולות בסיסיות עדין לא מבוצעות בקלות וחופשיות ע"י רובוטים ובינה מלאכותית והפתרונות מגושמים.

לעומת זאת דווקא בעולמות הדרושים יכולות מילולית, עיצוב גרפי, אינטגרציה של מידע ויכולת ביטוי כמו כתיבת תוכן, תסריטים, וידאו, כתיבת קורות חיים, כתיבה עיתונאית, פתרונות קראטיביים גרפיים (נניח עיצוב לוגו), דווקא כאן הבינה המלאכותית יודעת ליצור ברמה אפילו לא רעה. והצפי הוא לשיפור מתמיד.

אז האם אנשי השיווק צריכים לאמץ את הבינה המלאכותית או להירתע ? ואיך זה יעבוד עם המודל העסקי של הבינה המלאכותית ולאן זה מכוון אותנו ?

Open AI  שווה היום 30 מיליארד דולר וזאת מבלי שיש לחברה מודל עסקי מבוסס. מקורות הרווח העתידים, נכון לכתיבת שורות אלו, מדברים על השקת מנוע AI מקצועי תחת השם Chat GPT Professional שיהיה בתשלום; בנוסף מדובר על כך שמיקרוסופט אחד מהבעלים של Open AI  יטמיעו את יכולות הבינה המלאכותית בתוכנות הOFFICE 365 של מיקרוסופט או/ו יאפשרו תחרות משמעותית לגוגל עם מנוע החיפוש המנומנם של מיקרוסופט –  Bing, מחוזק בבינה מלאכותית. בינואר 23 השיקהOpen AI  גרסת פרמיום במחיר חודשי של 42$  ועם 10 מיליון משתמשים.

ב 21 בנובמבר 2022 התפרסמה תמונת הבינה המלאכותית הראשונה כשער על המגזין  האמריקאי המוכר – הקוסמופוליטן . Cosmopolitan © 21.11.22

https://www.designweek.co.uk/issues/14-18-november-2022/how-to-use-your-ai-superpowers-for-good/

זה לקח לעורכי הקוסמופוליטן רק 20 שניות, כפי שהם מעידים….

כל מה שאני צריך לעשות כדי לכתוב עבודה בבה"ס, מאמר אקדמאי, בלוג, פוסט או קורות חיים ואפילו תוכנית עסקית למיזם זה להסביר לבינה המלאכותית בדיוק מה אני רוצה ואקבל, אם המערכת תצליח להתמודד עם העומס …   

גם אלו שלא מחבקים את הטכנולוגיה, לא יוכלו להישאר מאחור. הטכנולוגיה תאומץ לחיי היום היום שלנו בקצב מסחרר. החוכמה היא לא להתנגד לשינוי, אלא להפיק את התועלת מהכלים האוטומטיים, לקצר תהליכים ואפילו להשתמש בזה ככלי לקידום החשיבה הקראטיבית. מה שברור ואין עליו ויכוח, הוא שהשינוי בעולם העבודה, בחינוך ודרך הלימוד כבר כאן שוטף אותנו בצונאמי של ידע ממוחשב. העתיד הוא היברידי בכל קנה מידה, אדם שלוב במכונה.  

רוצים לבנות סדנת סיעור מוחות לאתגר שיווקי הבא דברו איתנו ב info@marketingpacer.co.il  

שתפו את הפוסט אם אהבתם
Danit

בדרך בין רעיונאות, תכנון וביצוע, תמיד קורים דברים. רעיונות טובים ככל שיהיו, בלי “רגל מסיימת” יישארו על הנייר וזה כל ההבדל.

צרו איתי קשר

עוד מהבלוג

בינה מלאכותית במקום יצירתיות ?

בינה מלאכותית היא העתיד של חשיבה יצירתית עם כלים אוטומטיים ואינסוף מידע נגיש וחיבורים. אנשי השיווק ומקצועות היצירה צריכים לחבק את הכלי של בינה מלאכותית ולהכניסו לארגז הכלים היום יומי שלהם. עולם היברידי של אדם ומכונה.

קריאה נוספת »
חדשנות, מחקר ופיתוח, פיתוח מוצרים, צמיחה עסקית

איך תובנת צרכן יכולה לשנות מציאות ?

בשנים האחרונות בורגר קינג הוציאה 8,500 טון של חומרים משמרים מלאכותיים מהמזון שהיא משווקת ובדרך העבירה מסר חשוב לתעשיית המזון המהיר. INGO שטוקהולם ו Publicis בוקרשט מציגים תובנה בלתי צפויה. ה – Whopper שלנו נרקב תוך 34 יום ומעלה עובש! למה ? כי אין בו חומרים משמרים. פשוט לא מעובד !

קריאה נוספת »
הטיות צרכן, קבלת החלטות, תמחור, מחיר, המחרה , מודל עסקי

תורת המספרים

נעליים, בשבילי, זה סוג של guilty pleasure , זה משפר מצב רוח בדוק ואף פעם אין מספיק. ובאון ליין זה הכי כיף. כך ארע שאחרי שיחת טלפון קשה, מצאתי את עצמי נכנסת לאתר מעצבי נעלים החביב עלי. רציתי להתפנק בנעלי עקב. עוד זוג שחור כי אלו שהיו לי היו – שטוחות, לא חלקות, פחות נוחות (סמנו את התירוץ הרציונלי ..) בקיצור להרמת המצב רוח. לא ממש החלטה הגיונית.

קריאה נוספת »