מיליארדרית רק ממוסיקה – איך עושים את זה ?
אם אתם חיים על כדור הארץ, כנראה שאין סיכוי שלא שמעתם שיר של טווילר סוויפט, לא משנה בני כמה אתם ואיזה סגנון מוסיקלי אתם מחבבים, אי אפשר לברוח מאימפריה בשווי של 1.6 מיליארד $ .
אז מה כ"כ מיוחד בטיילור בת ה 35, ואיך בלי מותגי אופנה, קוסמטיקה, פרסומות והשקעה בטק, טיילור סוויפט בונה אימפריה של מעל מיליארד $ רק ממוסיקה.
איך לעזאזל עושים את זה ?
פחות משני עשורים מאז שהוציאה את הקלטת הבכורה שלה, טיילור סוויפט הוציאה 11 אלבומי אולפן מקוריים, (האלבום ה 12 יושק בקרוב). המכירות שלה מציבות אותה בין 10 האמנים הנמכרים ביותר בכל הזמנים (מייקל ג'קסון, אלביס, מדונה). סיבוב ההופעות Eras Tour שלה, שהסתיים לאחרונה, הוא סיבוב ההופעות המכניס ביותר בכל הזמנים ועורר טירוף עולמי. עם שווי נקי מוערך ב-1.6 מיליארד דולר, סוויפט היא המוזיקאית המצליחה ביותר מבחינה כלכלית בדורה.
מפתיע איך עמודי התווך להצלחתה העסקית והשיווקית הפנומנלית של טיילור סוויפט, לקוחים מטקסט בוק שיווקי קלאסי
- פוקוס עסקי – מוסיקה זה המהות . אין התפזרות לעסקים נוספים "לא מוכרת ששפתונים"
- חדשנות ויצירתיות – מעבר בין סגנונות מוסיקליים טיילור סוויפט ממציאה את עצמה מחדש – מעבר בין ז'אנרים מקאנטרי לפופ, לאינדי פולק. היא תמיד בתנועה, חוקרת צלילים ומיזמים חדשים.
- אותנטיות – טיילור כותבת את השירים שלה ומשתפת נק' מבט אותנטיות וחוויות אישיות בגובה העיניים, למשל הסכסוך עם קניה ווסט הפך לעמדה נגד בריונות
- הבנה מעמיקה בכלים שיווקים ובסושיאל מדיה – 180+ מיליון עוקבים באינסטגרם, עם יותר מ-336 מיליון מעריצים ועוקבים ב-Facebook, Instagram, Twitter ו-TikTok, ו-48.8 מיליון מנויים ב-YouTube
- מערכת הודעות נסתרות: המאמץ השיווקי האסטרטגי העקבי שלה להסתיר התייחסויות בכל קליפ ובכל שחרור אלבום חדש יוצר תקדים למעריצים לצפות שיהיה משהו לפענח בכל שחרור חדש
- השתתפות מעריצים: Swifties הופכים לשגרירי מותג ללא תשלום דרך יצירת תוכן
- חוויות בלעדיות: Secret Sessions ומפגשי הפתעה מתגמלים נאמנות
- קהילת מעריצים חזקה ופעילה, מניעה ומייצרת ויראליות עם טקסים ותחושת שייכות קבוצתית. סוויפט מפתיעה ומחדשת למעריצים, אבל מבלי להרחיק אותם. היא מסוגלת להמציא את עצמה מחדש למשהו חדש, תוך שמירה גם על המוכר.
- שליטה מוחלטת – זוכרים את סטיב ג'ובס והגן הנעול ?
- הגנה על הקניין הרוחני שלה, בהקלטות המחודשות שלה ל"גרסת טיילור". מהלך יצירתי וחסימה של מי שמנסה לקחת בעלות זכויות יוצרים. ב 2019 נמכרו ששת אלבומיה הראשונים לחב' השקעות פרטית. טיילור השיבה לעצמה את ארבעת האלבומים עי הקלטה מחדש. מהלך זה להשבת הבעלות על המאסטרים שלה היה הצהרה עסקית ותרבותית אסטרטגית, שהפכה בעיה לזרם הכנסה חדש, שהניב יותר מ 55 מ' דולר.
- הפקת סרט ממסע ההופעות האחרון – סוויפט בחרה בדרך היזמית וממנה את הצילום בעצמה – דיסני שילמה לה 75 מיליון דולר (או יותר) עבור הזכויות לשדר את Taylor Swift: The Eras Tour (Taylor’s Version) בדיסני+ החל ממרץ.
- טור ההופעות – אירוע מדיה תרבותי ענק , חוויה ייחודית ומהלך שיתופי לקהילת הסוויפטים/יות
- עבודה קשה ומוסר עבודה, הוא המפתח מעל להבזקי יצירתיות
- עקביות מול הקהילה שלך – תקשורת שוטפת, עדכונים . המאמץ השיווקי ניכר בהכרזה האחרונה על אלבומה ה-12, "חייה של נערת שעשועים", שנחשף בשעה 00:12 שעון מזרח ארה"ב ב-12 באוגוסט.
- 52% מקהילת המעריצים הן נשים, התפלגות אחידה על פני קבוצות גיל שונות, 45% מהמעריצים של טיילור הם מילניאלים, 23% בייבי בומרים, 21% דור X ו-11% דור Z
- מוסיקאית יצירתית וורסטילית
"בסופו של דבר", היא סיכמה באחד הראיונות "אני לא אהיה זכורה בתור המיליארדרית. אני אהיה זכורה בתור הבחורה שכתבה 'Love Story'. וזה, בעיניי, שווה הרבה יותר מ-1.6 מיליארד דולר."
סוויפט זכתה ב-14 פרסי גראמי, ארבעה מהם היו "אלבום השנה" (תקליט), ויש לה יותר אלבומים שהגיעו למקום הראשון מכל אמנית אחרת בהיסטוריה.
מקורות מידע
https://www.harpersbazaar.com/uk/work/a65414500/taylor-swift-business-lessons/
https://hbr.org/2025/03/the-strategic-genius-of-taylor-swift
https://www.forbes.com/sites/esade/2024/04/09/a-marketing-master-class-by-taylor-swift/
Marketing (Taylor's Version): The Digital Strategy Era of Taylor Swift | UMGC
"Cryptic clues and little information: The risks and benefits of the Taylor Swift marketing strategy" Cryptic clues and little information: The risks and benefits of the Taylor Swift marketing strategy – University of Birmingham
"The Strategic Genius of Taylor Swift" The Strategic Genius of Taylor Swift
"'Swiftonomics': How the Eras Tour Boosted the Global Economy" 'Swiftonomics': How the Eras Tour Boosted the Global Economy — EMORY ECONOMICS REVIEW
"What Taylor Swift Can Teach Us About Economics" What Taylor Swift Can Teach Us about Economics | St. Louis Fed
Impact of the Eras Tour – Wikipedia
"Swiftonomics: The economic power of superstar concerts" Swiftonomics: The economic power of superstar concerts | Nomura Connects
"Economics (Taylor's version)" Economics (Taylor’s version) | abrdn
"Taylor Swift's Album Release is Quintessential Swiftynomics" Taylor Swift’s Album Release is Quintessential Swiftynomics | TIME
"Taylor Swift uses some slick marketing strategies to keep her album No. 1" Taylor Swift uses some slick marketing strategies to keep her album No. 1 : NPR
"4 marketing strategies from Taylor Swift's newest album that prove she's a 'Mastermind'" 4 marketing strategies from Taylor Swift’s newest album that prove she’s a ‘Mastermind’ | PR Week