זוהרן ממדאני – קמפיין הטיק טוק הפוליטי שעוד ילמדו בבתי ספר למנהל עסקים

אם אתם רוצים להבין איך הוא עשה זאת פשוט תצפו ב 15 שניות הללו – The name is MAMDANI – קמפיין יצירת מודעות בטיק טוק – אחד הטובים שאני ראיתי

@amberyeet

a man for the people!!!✊ NYC let’s not mess this up PLEASEEE @Zohran Mamdani #nyc #zohranmamdani #debate

♬ the name is MAMDANI – lester

כישראלים קשה היה להתעלם מקמפיין לבחירת ראש עיריית ניו יורק והתוצאה הידועה מראש – זוהרן ממדאני בן למהגרים, מוסלמי, סוציאליסט, בן 34 בלבד, נשוי לראמה דואג'י, בת למהגרים מסוריה, הוא הוא ראש העיר החדש של ניו יורק. כשהמועמדים החיוורים מולו היו אנדרו קרטיס סליווה הרפובליקני וקואומו מועמד עצמאי ולשעבר דמוקרט.

זוהרן ממדאני זכה בפרמייריז של המפלגה הדמוקרטית, תומך BDS וניהל בחודשים האחרונים קמפיין מבריק, שניצל עד תום את פלטפורמת הסושיאל לשיח פתוח ובגובה העיניים עם הקהל הכי משפיע בניו יורק –   Gen-Z ומילניאלס המתגוררים בעיר-ובעיקר למהגרים בני הדור השני והשלישי ממוצא אסייתי, ערבי או אפריקאי. התוכן רב-לשוני, כולל סרטונים בהינדי, ערבית, ספרדית, בנגלית ושפות נוספות, ומתקשר את החיים בניו יורק של מעמד העובדים. 

האסטרטגיה של ממדאני היתה חכמה ופשוטה מאד.הוא לא התמקד בהיותו מהגר, מוסלמי וסוציאליסט,

אבל גם לא החביא את זה.

במקום זאת הוא מקד את כל הבטחות הקמפיין שלו במסר פשוט שלא במקרה נשמע לכם מוכר –  Make NY affordable again.

מסר שפנה לכל מפלגה, גזע, מין וכמעט לכל מעמד בניו יורק, למעט המיליארדרים: לעסקים קטנים, בני המעמד הנמוך, לבני המעמד הבינוני, ליהודים חרדיים, לרפובליקנים. אין תושב בניו יורק מן השורה שחושב שיוקר המחייה בניו יורק הוא לא הנושא הכי משמעותי לחיי היום יום שלו בעיר.

הורדת עלות המחיה על ידי העלאת מיסים על העשירים ביותר בניו יורק, עם הבטחות קמפיין שכללו הקפאת שכר דירה, אוטובוסים בחינם ומעונות יום לטיפול בילדים .

המטרה של ממדאני היתה להעצים קבוצות שלרוב נזנחו על ידי הפוליטיקה המקומית ולהפוך את הנראות הדיגיטלית לנוכחות פיזית ברחובות ולמוטיבציה ממשית להצביע ולהתנדב, בדומה למי שזוכר עם הקמפיין של ברק אובמה Yes we Can. אובמה נצל בזמנו את עידן הבלוגים ויצר סחף עצום של מתנדבים ופעילי שטח. ממדאני בדרך דומה בנה זאת בטיק טוק.  

הקמפיין יצר סרטוני וידאו קלילים, הומוריסטיים, וכמעט תמיד אישיים ובעל פנייה ישירה למשתמשי טיקטוק ואינסטגרם.

חשבון הטיקטוק של ממדאני מראה 1.7 מיליון עוקבים.

התכנים מצולמים כך שיראו אמיתיים, לא ערוכים מדי, וכוללים שיח ישיר מול המצלמה, שיתופי פעולה עם יוצרי רשת ואושיות מקומיות, ומענה מיידי לטרנדים ותגובות במדיה. כל פלטפורמה שימשה כלי לא רק לשיווק אלא לארגון שטח, גיוס מתנדבים, סידור מפגשים בקהילות ומעורבות ישירה במוזיקה, תרבות ובאירועים קהילתיים.

ממדאני, שהחל עם אחוז אחד בלבד של הכרה בשם ועמד בפני סיכויי נמוך, בנה תנועה עממית להקפאת שכר הדירה ולהשבת יכולת ההשגה למשפחות עובדות. הוא הצליח לגייס 17,000 תרומות אישיות ו 1.6 מיליון מתנדבים .

הקמפייןהצליח לתת מענה מול מועמד מוכר (עשורים של היכרות ציבורית עם קואומו), מאבק בשיעורי הצבעה נמוכים (במיוחד בקרב מצביעים צעירים ומהגרים), והתמודדות עם קמפיינים של השמצות. 

כדי לחולל מהפך, הקמפיין של ממדאני התמקד בכמה יעדי שיווק ברורים:

  1. פריצת דרך עם מודעות: ביסוס שמו וסיפורו של זוהראן ברחבי העיר, במיוחד בקרב מצביעים צעירים מנותקים.
  2. גיוס כספים: באמצעות תרומות קטנות, של האנשים הפשוטים. סרב לתרומות תאגידיות
  3. גיוס רשת מתנדבים.
  4. מקסום אחוז ההצבעה במגזרי תמיכה מרכזיים (שוכרים צעירים, מהגרים, מעמד בינוני) הן בפריימריז ביוני והן בבחירות הכלליות בנובמבר.
  5.  יצירת לגיטימציה ומומנטום

ולסיום עוד אנקדוטה קטנה, האשה שאתו ראמה דואג'י, מאיירת ואנימטורית היתה בין השאר אחראית על השפה העיצובית שנבנתה בצבעוניות כחול וצהוב ונגיעה של כתום ויצרה בולטות ברורה ועקבית. עבודתה של ראמה דואג'י עוסקת רבות במאבק הפלשתינאי. סיפור האהבה והנישואין שלהם סוקר היטב ברשתות והניע גם הוא את התמיכה בממדאני .  

יומיים לפני הבחירות הוא מעלה סרטון נצחון מלא אנרגיה ומוסיקה סוחפת. הנצחון כבר ברור 

@zararahim

we went club hopping — 2 days left @Zohran Mamdani

♬ original sound – Zara



רוצים להתייעץ לגבי פרויקט ספציפי דברו אתנו ב
info@marketingpacer.co.il
שתפו את הפוסט אם אהבתם
לפוסט הבאלפוסט הקודם