מעלית מכנית ניידת, שהותקנה על משאית הביאה את 2 שודדי הלובר , לבושים בווסט זוהר וקסדה – לכאורה אנשי בינוי ותחזוקה, עד למרפסת הרלוונטית במוזיאון הלובר, היישר לגלריית אפולו ותוך 4 דק' בלבד הם היו בחוץ, דרך אותה מעלית ומאותה מרפסת.

מוזיאון הלובר ענק ומפואר,  552 חדרים עם 10 מיליון מבקרים בשנה וכ 35 אלף יצירות אומנות. ידוע בגלל אלת האהבה היונית (ונוס דה מילו), הפירמידה מזכוכית, האוסף המצרי הענק, אבל בעיקר בעיקר בגלל יצירת אומנות אחת שלא ממש ברור מה כ"כ מענין בה, "ה"מונה ליזה",שצוללים אל הסיפור – האירוניה מתגלה במיטבה.

מסתבר שעד 1911, המונה ליזה שאומנם צוירה ע"י לא פחות מאשר ליאונרדו דה וינצ'י רב האומן, הייתה עוד יצירה במוזיאון . סיפור השוד של התמונה ע"י עובד מוזיאון בסרבל לבן ואיתורה אחרי למעלה משנתיים באיטליה, הוא שבנה את הסיפור והפך את ה"מונה ליזה", לברכה ולקללה של מוזיאון הלובר.   

כאמור, באופן אירוני דווקא ניסיונות השוד בלובר בנו אותו כ Monument אייקוני וחובה תיירותית לכל תייר המגיע לפריז . סידורי האבטחה במקום, לכאורה מטורפים: מצלמות ברמת ה"אח הגדול", מערכות אזעקה מתקדמות (סירנות בכל מגע ביצירה), צוות אבטחה ענקי ושומרים עם הכשרה צבאית, זכוכיות חסינות כדורים וטכנולוגיות זיהוי פנים וחיישנים.

כל זה לא מהווה חסם ובעזרת מעלית מכנית ניידת – טכנולוגיה פשוטה ולא מתוחכמת, מעט תושייה ותחפושת פשוטה, נגנבים שוב באוקטובר האחרון מהלובר 8 פריטים מתכשיטי הכתר הצרפתי, מהמאה ה19, ביניהם הכתר של מארי לואיז אשתו של נפוליאון השלישי, אבני איזמרגד וספיר. סך הגניבה עומדת על שווי כולל של כ-88 מיליון יורו (102 מיליון דולר), כאשר השוד מתרחש בבוקר, לאור יום, במהירות שיא וחצי שעה בלבד אחרי שהמוזיאון נפתח לקהל.

גנבי הלובר השתמשו במנוף נייד של Böcker מדגם Agilo. חברת המנופים הגרמנית Böcker Maschinenwerke GmbH, בחוכמה רבה מנצלים את המומנטום ובמהלך של Real Time Marketing מפרסמים קמפיין באינסטגרם, פייסבוק ו־X  ובתוך פחות מ־24 שעות מהשוד. הם רוכשים את הזכויות לתמונה עיתונאית של המנוף באתר השוד ומפרסמים אותה עם קופירייטינג פשוט שהמסר הוא – כשצריך שזה יקרה מהר ! . עד 400 ק"ג ובמהירות של 42 מטר

https://www.instagram.com/p/DQBr9Xdgp_D/?igsh=ZTlwOTRheWE2NWNl

החשיפה באינסטגרם לפוסט מזנקת מכ־20 אלף צפיות לכ־1.7 מיליון. ויחד עם פייסבוק הגיע ל 4.3 מיליון חשיפות.

כלי תקשורת ברחבי העולם סיקרו את המהלך, והפכו אותו לאירוע ויראלי חוצה תעשייה.

רוב התגובות היו חיוביות: "מהלך גאוני", "שיווק עם חוש הומור"

המותג בחוכמה ניצל מגה אירוע מדיה ליצירת  חשיפה עולמית חסרת תקדים, חיזוק תדמית החדשנות והחוזק הטכנולוגי.

RTM פרקטיקה מוכרת וחשובה לאנשי שיווק שממנפת תגובה לאירועים שוטפים (סופר בול, אירווזיון, בחירות), נושאים טרנדיים (ניצול טרנדים ויראליים, מימים או האשטאגים) , או אינטראקציות מיידיות עם לקוחות (מינוף תלונות /שירות לקוחות) למהלך שיווקי עם פוטנציאל חשיפה ויראלי.

היתרונות ברורים : הגברת מודעות ונראות למותג, שיעורי מעורבות משופרים, משתלם יותר בהשוואה לפרסום מסורתי (אורגני), פוטנציאל ויראלי ומדיה שהמותג מרוויח בעלות זניחה.

אחרית דבר – ב-25 באוקטובר 2025 נעצרו שני גברים בגילאי 30+, אחד מהם בנמל התעופה שארל דה גול בזמן שניסה לעלות על טיסה לאלג'יריה. חמישה חשודים נוספים נעצרו ב-29 באוקטובר. אבל התכשיטים, אם תהיתם, עדיין לא נמצאו!



רוצים להתייעץ לגבי פרויקט ספציפי דברו אתנו ב
info@marketingpacer.co.il
שתפו את הפוסט אם אהבתם
לפוסט הבאלפוסט הקודם