לגעת, לנסות, לאפשר לכן להתאפר, לראות איך זה באמת נראה עלי.

בשנת 1969 טרופי דומיניק מנדונו פתח חנות קטנה בלימוז', צרפת. הוא קרא לה סֶפוֹרָה, עם רעיון אחד פשוט שנראה אי שם בשנות ה 70 מהפכני להחריד – אתן יכולות לנסות לפני שאתן קונות.

חנות איפור שהיא מגרש משחקים לביטוי אישי, יצירתיות וטרנדים של יופי ואופנה.

בדיוק התובנה הזו היא שבנתה את האימפריה של ספורה ויצרה את החוויה שנקראת ספורה.

אבל זה לא נגמר שם, ספורה לא מפסיקה להמציא את עצמה מחדש בזירת החדשנות המוצרית, הטכנולוגיה, האסטרטגיה והשיווק, מה שמשאיר אותה רלוונטית לרוחב דור האלפא, ה Z , ה Y וה X. 

ספורה במספרים

  • 16מילארד$ היקף מכירות בינלאומיות ב 2024  
  • מתוכם 3.6 מיליארד $ באון ליין
  • מעל 2700 חנויות בעולם , ב 35 מדינות
  • 36,000 עובדים
  • 45,000 מוצרים

1969 – תנסו לפני שתקנו, יצר חווית קנייה שונה של איפור, בה נולד מקום ללקוח/ה, שבו 

  • הכל פתוח לניסיון
  • מראות בכל פינה
  • יועצות יופי שלא עובדות על עמלה

ב 1997 ספורה נרכשת ע"י תאגיד הענק בעל מותגי היוקרה LVMH ( Givenchy, דיור ) .

ב 1998 מושקת חנות הדגל בניו יורק 

ב 1999 חנות האון ליין הראשונה.

ב 2019 ספורה מחדירה טכנולוגיות בינה מלאכותית – מערכת Color IQ  לסריקת גון העור שלך והתאמה פרסונלית של מוצרי איפור .

ב 2021 ספורה נכנסת למהלך של שותפות עם רשת חנויות  Kohl's. רשת אמריקאית המונה כ 1100 חנויות כולבו בעיקר אופנה, ממוקמת בערים בינוניות ובפרברים. מהלך של win win בו ספורה קבלה מדף ב 1100 נק' פיזיות ורשת  חנויות Kohl's נהנתה מרענון והצערת המותג. מכירות ספורה ברשת ב 2024 עמדו על 1.8 מיליארד $. המהלך אפשר לספורה לתת fight למתחרה Ulta Beauty, שהייתה הבעיה הגדולה של ספורה בארה"ב.

בניית תוכנית נאמנות ללקוחות קבועים – Beauty Insider Program, תוך מתן דוגמיות ומוצרי התנסות בחינם וחיזוק חיבור ללקוחות כבדים וחוזרים בעלות הרשמה שנתית. לקוחות הזהב קונים ברשת פי 15 בהשוואה לקוח רגיל.   

סֶפוֹרָה לא רק עושה שיווק משפיענים, הם יצרו את הכללים של המשחק. עם ROI של 1013% מקמפיינים עם מיקרו ומאקרו משפיענים, הם הוכיחו שכשעושים את זה נכון, התוצאות מדהימות.

שיעור אינטראקציה

20%-40%

TikTok Case Study

שיעור צפייה

70%, פי 2 מהממוצע

Meta Brand Lift Study

תכנית Sephora Squad היא קהילת יוצרי תוכן מכל הרקעים וגדלי קהל – זו לא רק תכנית שיווק, זו תנועה חברתית. הנהנת מהטבות, פיתוח מקצועי ומנטורינג. הגישה של ספורה בשיווק משפעינים כוללת אותנטיות מלאה, יכולת גיוון והכללה, חדשנות ועבודה בשלושה רבדים – ננו, מיקרו ומאקרו משפעינים ומעליהם גם מגה משפעינים. שימוש בוידאו, כלי AI ויצירת מיקרו קהילות תוכן סביב נושאים ספציפיים.

ספורה מצליחה לגעת במגוון גילאים וקהלי מטרה מדור האלפא ועד למילאנליס: "Sephora Kids"  דור אלפא גיל: 8-15, גוררים הורים לחנויות והופכים ללקוחות עתידיים. "Beauty Explorers"   גיל: 18-28, חיים ונושמים TikTok tutorials, יוצרים תוכן ויראלי שמניע מכירות.  "Professional Perfectionists"  הפרפקציוניסטיות, גיל: 28-45 , רוצות איכות, מהירות, יעילות. "יש לי 5 דקות לאיפור – תנו לי את הטוב ביותר!"

ספורה לקחה רעיון פשוט – "בואו נתן לאנשים לנסות מוצרים לפני שהם קונים" – והפכה אותו לאימפריה של 16 מיליארד דולר! בזכות התחדשות וחדשנות לרוחב הארגון ובכל שלבי הצמיחה באסטרטגית מיזוג, שיתופי פעולה, תוכניות נאמנות, טכנולוגיה ואימוץ כלים דיגיטלים וקהילת משפעינים תוך הבנה עמוקה של המדיום. 



רוצים להתייעץ לגבי פרויקט ספציפי דברו אתנו ב
info@marketingpacer.co.il
שתפו את הפוסט אם אהבתם
לפוסט הבאלפוסט הקודם