באוקטובר 2016 יצא דן בל צלם חובב בהרצאת טד שכותרתה הייתה America Dead Shopping Malls , בהרצאה הוא משתף מסע שערך ברחבי ארה"ב ( מרילנד, ניו ג'רזי, טנסי, אוהיו, ניו יורק, וירג'יניה) בו צלם חורבות של קניוני ענק  נטושים שהיו בשנות ה 90, אבן שואבת לפסגת תרבות הצריכה בארה"ב ועומדים שוממים, על רקע התבססות צריכת האון ליין, התחזקות אמזון ושינוי בתרבות הצריכה האמריקאית.

נזכרתי בסרטון הזה השבוע שנתקלתי בנתוני הקניות העדכניים בפלטפורמת טיק טוק. האם אנחנו בתחילתה של מהפכה נוספת בתרבות הצריכה ולמה טיק טוק מכל הרשתות החברתיות היא כנראה הפלטפורמה עם פוטנציאל השינוי הגדול ביותר למהפכה הבאה אחרי ה e-commerce.

ב 2023 היקף המכירות הגלובלי בטיק טוק shop  עמד על 20 מיליארד דולר. בחציון הראשון של 2025 היקף המכירות הגלובלי עומד על 26.2 מיליארד דולר. מכירות במגוון עצום של קטגוריות – אופנה, קוסמטיקה, חשמל, ספורט, טיפוח ובריאות.

תכונות המסחר בטיקטוק משולבות לחלוטין בתוכן הווידאו, ומאפשרות גילוי, אינטראקציה ורכישה – הכל באפליקציה עצמה. נכון לאמצע 2025, טיקטוק שופ זמינה ברחבי אסיה, אירופה, אמריקה הצפונית, אמריקה הלטינית ואפריקה – כולל ארה”ב, בריטניה, אינדונזיה, מלזיה, סינגפור, תאילנד, וייטנאם, ברזיל ואיחוד האמירויות. ההשקה ממשיכה להתרחב, ובמרבית המדינות כבר פעילה לקונים ולמוכרים, אם כי היקף הפיצ'רים ולוגיסטיקה משתנה ממדינה למדינה. ההערכות הן כי המערכת תהיה זמינה ברוב העולם עד סוף 2025.

טיק טוק shop עדין לא נגיש בישראל , אבל במדינות בהן ה Feature  קיים הוא מאפשר

  1. טאב ייעודי לקניות המציג קטלוג מוצרים, על-ידי לחיצה על אייקון הסל בחלק העליון של האפליקציה.
  2. קניות בשידור חי בזמן צפייה ביוצרים ועסקים.
  3. רכישה מסרטונים קצרים עם מוצרים מסומנים שניתן לקנות ישירות מתוך הפיד.
  4. חנויות פרופיל בהן מותגים ומשפיענים מציגים את המוצרים הזמינים למכירה לצפייה ולרכישה.

המלצות האלגוריתם, בשילוב אפקט ההשפעה של יוצרים ומשפיענים, גורמות לעלייה ברכישות אימפולסיביות. מודל המסחר המשולב מוביל לשיעורי המרה גבוהים ולחשיפה רבה למותגים לעומת פלטפורמות חברתיות מסורתיות.

הצרכנים מגיעים לטיק טוק כדי למצוא בידור, זהו ה הState of mind  האידאלי להגברת צריכה אימפולסיבית ומתוכננת. זה המוד המותאם לקניות, ומכאן פוטנציאל המטורף של טיק טוק על פני רשתות חברתיות כמו X, פייסבוק, לינקדאין אבל גם אינסטגרם ויוטויב , בטיק טוק הקנייה משולבת לגמרי בצורה אינטגרטיבית בפיד (For you)  הבידורי ולא נראית כפרסומת וכתוכן נפרד. גם ההיכולות הוויראליות של טיק טוק גבוהות יותר מאינסטגרם ויוטויב.   

אתה נכנס כי אתה מחפש בידור ויוצא משם עם קניות !!!

המרה מטורפת בעזרת אלגוריתמיקה מעולה ומשפיענים ויוצרי תוכן שמרוויחים מהקניות שלנו.

התוצאה – שינוי של הפאנל השיווקי

אם ב e-commerce הגענו לקניה באון ליין אחרי שעברנו את שלב המודעות, ההכרה, ההעדפה ורק אז היינו יכולים להיות מומרים מליד לרכישה של מכנס ספורט.

בטיק טוק הכל קורה בבת אחת – באנו ליהנות, לבלות ואנחנו מומרים בהינף יד לרכוש מכנס ספורט.

שינוי המודל של מסע לקוח והדרישה של מספר נגיעות בלקוח, בטרם ממשים קניה- יצירת מודעות, הערכה, העדפה ומעבר מליד קר לחם שרק בסופו מתרחשת ההמרה המלאה לקנייה.

בטיק טוק צרכנים, שבאים להתבדר אבל יוצאים עם קניות …. והכל קורה בפיד, תוך עקיפת מנגנוני ההגנה שלנו כצרכנים על בסיס קרקע מתאימה להמרה לקנייה דרך ה state of mind בו אנו מצויים בזמן השיטוט בפיד.

 



רוצים להתייעץ לגבי פרויקט ספציפי דברו אתנו ב
info@marketingpacer.co.il
שתפו את הפוסט אם אהבתם
לפוסט הבאלפוסט הקודם