השבוע עלה קמפיין, מול אחד הלקוחות שלי, שהעלה בי המחשבה כמה underrated היא אסטרטגית ה me too המפורסמת. מושמצת שלא לצורך ולא בצדק, שלא לדבר על מאז שהפכה ל # של התנועה החברתית נגד תקיפות והטרדות מיניות, שפרצה לתודעה ב 2017.
לא כולם צריכים/רוצים/יכולים, להיות המובילים. יש עסקים שלמים שנבנו כעוקבי המוביל בקטגוריה ועשו זאת בחן, לעיתים עם עוד twist קטן בבידול, תוך שהם גורפים קופה נאה, בוודאי למול משאבים הארגוניים והשיווקיים העומדים לרשותם. וזה חכם וזה נכון, כי לא כולם יכולים להיות Apple או Tesla .
מוצרי ה me too בסוף היום מהווים את עיקר העסקים כמעט בכל שוק, בלעדיהם לנו הצרכנים היו הרבה פחות אפשרויות ובטח מחירים יותר יקרים.
להיות מוביל היא לא הדרך היחידה להצליח.
אז באנו לפרגן ל me too האסטרטגיה השיווקית ….
אין תעשייה או תחום ב 2025 שלא "נגוע" ב me too ובצדק, משך הזמן שחברה יכולה להיות לבד בזירה עם מוצר חדש הולך ומתקצר באינטרוולים אקספוננציאליים בעידן סופר טכנולוגי ונגיש להעתקה, ויש היגיון רב בלאמץ את אסטרטגית ה me too גם לארגונים מובילים לעיתים בקטגוריות או בתחומים ספציפיים.
אז למה זה נכון Me too ?
- כדי לא לאבד נתח שוק למתחרות בתחום
- כדי לתת מענה לטרנדים צרכניים עדכניים ולקצור פוטנציאל על הרצפה
- מאפשר כניסה מהירה לשוק- עלויות פיתוח והשקה יותר נמוכות (במונחי מו"פ , מישהו כבר פתח את המוצר)
- חסמי כניסה נמוכים, קל להעתיק את הפתרון (קוד פתוח, סטנדרטים פתוחים, חומרה בסיסית)
- פלחי שוק רגישי מחיר – במוצרים שבהם הבחירה של רוב הלקוחות היא פונקציונלית (ולא רגשית), כלומר הם בוחרים בעיקר לפי המחיר, ולא המותג עצמו נכון לייצר מוצר אלטרנטיבי במחיר מעט נמוך מהמוביל ולקצור מכירות
דוגמאות ל me too לא חסרות
- רמקולים חכמים ועוזרות קוליות:
אמזון הובילה את השוק עם Amazon Echo ו-Alexa, אך מהר מאוד הצטרפו אליה Google עם Google Home ואחר כך גם Apple עם HomePod כל אחת מהחברות הציעה ורסיה דומה – רמקול חכם שמחובר לאינטרנט, עם דגש על שירותי עוזרת קולית. מרגע שברור היה שיש מוצר עם fit שוק מוצלח, החברות החלו להציע אלטרנטיבות דומות כדי לא לאבד נתח שוק - מצלמות אקשן ודגמים חיקויים: GoPro ייסדה את קטגוריית מצלמות הפעולה, אך לאחר ההצלחה המוקדמת שלה, צצו עשרות חיקויים מסין, כמו Xiaomi שחלקם הציעו איכות דומה ואף יתרונות במחיר.
- פלטפורמות רשתות חברתיות:
לאחר ההצלחה של Snapchat עם Stories הפיצ'ר הועתק ישירות ל Instagram ועוד קודם לכן פייסבוק רכשה את WhatsApp וגם שם הוסיפה פיצ'ר דומה. בהמשך TikTok הגיעה עם מודל וידיאו קצר, ו YouTube ו Meta התאימו עצמם עם Shorts ו-Reels בהתאמה. - שירותי סטרימינג אונליין:
נטפליקס הייתה חלוצה בסטרימינג, ואחריה הצטרפו הענקיות: Disney+, Apple TV+, Amazon Prime Video, HBO Max. כל שירות מציע קטלוג דומה, ממשקי משתמש די זהים ומבנה תמחור קרוב – עם הבדלים קטנים בתוכן ו/או חוויית משתמש.
אז בפעם הבאה שאתם חושבים שהאסטרטגיה הכי נכונה היא להוביל את השוק, תחשבו היטב ושוב. יש מספיק מקום גם למס' 2 ו 3, חלקם יפעלו ובחוכמה באסטרטגית me too ויגרפו קופה נאה.
https://www.rkdewan.com/blogs/easy-explanations-me-too-brand-strategy/