השקת i phone pocket  מבית אפל  Ⓒ נובמבר 2025

סטיב ג׳ובס נהג ללבוש כמעט תמיד חולצות גולף שחורות של המעצב Issey Miyake, זה היה הלוק הקבוע שלו.

המהלך הנוכחי של i Phone, שהושק ב 14.11.25 לחנויות אפל, מציע אביזר ל iPhone עצמו, מבית Issey Miyake  זכה לתגובות קוטביות  מדובר באביזר נשיאה (בסגנון פאוץ') שפותח בהשראת פילוסופיית  "A Piece of Cloth"  של איסי מיאקי.

הi Phone Pocket  מוצע בשני דגמים

  • דגם עם רצועה קצרה: 149.95 דולר
  • דגם עם רצועה ארוכה: 229.95 דולר

הדגם הקצר זמין בשמונה צבעים: לימון, מנדרינה, סגול, ורוד, טווס, ספיר, קינמון ושחור. הדגם הארוך זמין בשלושה צבעים: ספיר, קינמון ושחור. התיק נלבש באלכסון על הגוף, בדומה לתיק צד.

המוצר מיוצר ביפן ומציג מבנה סריג תלת-ממדי ייחודי שהוא תוצאה של מחקר ופיתוח שבוצעו ב ISSEY MIYAKE. העיצוב שאב השראה מהקונספט של A piece of cloth "חתיכת בד", שהומצא ב 1998 ע"י איסי מיאקי ודאי פוג'יווארה ושינה לחלוטין את תהליך הייצור המסורתי. במקום לחתוך ולתפור בד מוכן, המכונה אורגת את הבגד המוגמר מחוט אחד, שבסופו יוצא גליל בד רחב, דו-ממדי, שאינו זקוק לתפירה כלל,  כל חלקי הבגד כבר ארוגים יחד.                                           הiPhone Pocket  מתוכנן להיות רב-תכליתי – הוא יכול לעטוף לחלוטין את האייפון, אך ניתן למתוח אותו כדי לראות את המסך ו/או להכניס פריטים נוספים.

המטרות השיווקיות של המהלך, בין השאר, כפי שהגדירה אותן מולי אנדרסון, סגנית נשיא העיצוב התעשייתי של אפל היו

  1. הלבשת ה iPhone  להפוך אותו לאקססורי לביש
  2. חיזוק החיבור בין טכנולוגיה לאופנה גבוהה – הבחירה ב Issey Miyake  שמזוהה גם עם הגולף השחור האיקוני של סטיב ג׳ובס מחברת את Apple להיסטוריה שלה וגם לעולם של עיצוב יפני מינימליסטי ומתקדם.
  3. יצירת פריט “קולטים תשומת לב” שמדבר קהל נישתי־אופנתי – מדובר במוצר שמראש לא נועד “לכולם”, אלא לחובבי Issey Miyake, , בעיקר בשווקים אסייתיים כמו יפן וסין, חובבי עיצוב, ומעריצי Apple
  4. חיזוק שורת ההכנסות מאביזרים יוקרתיים
  5. חדשנות חומרית ועיצובית – סריגה תלת-ממדית אחת “a piece of cloth”

המצדדים סבורים שמדובר במהלך אופנתי, מענין ואלגנטי המקטרגים מזלזלים ברעיון, במחיר ובהעדר חדשנות טכנולוגית והצגת gadget אופנתי. פוסט ויראלי אחד כינה אותו "230 דולר עבור גרב חתוך".

Vogue ואתרי עיצוב כמו designboom הציגו את iPhone Pocket כפריט מסקרן, הודגש בו הצד הטקסטילי, ההגנה הרכה, האפשרות למתוח ולהרחיב, והרעיון של “כיס לביש” שמאפשר ביטוי אישי.

כלי תקשורת כמו New York Post וThe Washington Post  דיווחו על גל לעג ברשת  רבים כינו את המוצר “sock” (גרב), השוו אותו לגרבי ה-iPod משנת 2004, הטענה המרכזית: “איך אפשר להצדיק $230 על גרב לטלפון.

אם חוזרים רגע לערוץ ההיסטוריה אפל כבר הייתה שם ממש עם אותו מוצר רק שאז הוא נועד לאיפוד, טרום השקת האיפון  iPod Socks  היו סט של שישה שרוולי בד סרוגים, צבעוניים וגמישים, ש-Apple שחררה בנובמבר 2004 כאביזר רשמי. הם נראו, בכוונה, ממש כמו גרביים קטנות, וכל גרב התאימה לכל דגם. הגרביים יועדו להגנה בסיסית וליצירת מראה "כיפי". המטרות השיווקיות היו כמעט זהות , לחבר לאופנה, למוצר כיפי וצעיר , לייצר שיח ויראלי ולהרוויח ממכירת אביזרים , רק שאז הוצעה חבילה של 5 גרבים צבעוניות ב 29$ בלבד…

הרעיון היה מהדורה מוגבלת , כמעט פרודיה עצמית, הוצג בהומור , התקבל באהדה, נמכר היטב ויצר פריט אספנות ובאזז תקשורתי.

הבדל גדול, מול המהלך הנוכחי שלוקח את עצמו סופר ברצינות ונמכר כיחידה אחת ב 230 $ ורואה בעצמו כמיצוב של מותג פרמיום אופנתי, חלק משוק אופנת העילית. תכשיט אופנתי ולא רק טכנולוגיה  

האם חדשנות בעולם של טלפונים סלולריים צריכה להגיע תמיד מהארד קור של ה product לא בטוח, אבל עדין תמיד חדשנות בעלת ערך, שתתפוס לאורך זמן, צריכה לתת מענה לצורך. המלגלגים למהלך טוענים כי זה יותר “פריט אספנות” מאשר צורך אמיתי.

אפל חצתה פה קו. מגרב האיפוד ב 2004 – מהדורה מוגבלת לפריט כיפי ולמותג שלא מפחד לצחוק ל  i phone pocket שכבר ממוקם במחוזות אליטיסטיים, כאלו שלא ממש רלוונטיים למרבית הקהל ואולי מייצר יותר אנטגוניזם מחדשנות רלוונטית.

מה דעתכם?

 

 

YouTube

Apple

Business Insider

Vogue

ISSEY MIYAKE EU

New York Post

 

 

 

 

 

 

 



רוצים להתייעץ לגבי פרויקט ספציפי דברו אתנו ב
info@marketingpacer.co.il
שתפו את הפוסט אם אהבתם
לפוסט הבאלפוסט הקודם